saker jag inte gillar..

17:39:10 2008-05-19

Tänkte bjuda på en liten lista på saker jag (sofie) har svårt för/hatar/ får ångest eller panik över.

När det ringer från skyddat nummer. jag HATAR det. svarar i princip aldrig när det ringer från skyddat vilket egentligen är dumt för jag får alltid ångest efteråt och funderar mej galen över vem det är som ringt..

Hämta posten. ibland kan det gå flera dagar utan att jag hämtar posten. även det är ganska dumt, jag vet.. detta händer oftast i slutet av veckan, jag menar, vem vill förstöra en hel helg med en otippad räkning eller brev från arbetsförmedlingen? nej bäst att låta bli, gör inte på fredag vad du kan göra på måndag.

När folk plötsligt lämnar konversationer på msn. träffar man någon på stan och står och pratar så händer det jävligt sällan att den personen plötsligt går mitt i samtalet. lika sällan som någon slänger luren i örat mitt i ett samtal.

Att få meddelanden i röstbrevlådan. varför lämnar man meddelande där? det räcker väl med att man ser vilket nummer som har ringt så ringer man väl upp. detta gör mej mkt nervös. min pappa är expert på att göra mej nervig över det, han låter alltid jätteledsen och säger något i stil med: (med deppig röst) "-heeeeej sooofieee, det är paapppaaaa, du kan väl ringa mej seeeen.. det var en sak jag ville prata med dej om.." ungefär så brukar det låta, när jag sedan med skakiga fingrar ringer upp, övertygad om att det värsta har hänt, låter det annorlunda "hej Poppa!!! (smeknamn från barndomen) jag tänkte bara fråga vad du ska ge mamma när hon fyller!?" åhhhh, ångesten rinner av mej.. min lilla pappa! vet inte vad detta beror på, men det är väl något med föräldrar och prata in på telefon svarare antar jag då jag har hört fler med det "problemet".

nu ska jag unna mej en banan och ett glas lättmjölk, det och soppa på dieten idag, imorrn blir det fest, då får vi äta kött och ev fira våra 100 besökare, kom igen nu!image25
Hultsfred 06

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0